křesťanství
20. 10. 2008 9:12
Rubrika: tož tak......

sobota 6. den Dnes naposledy navštívíme Jeruzalém. Po schodech sestupujeme do podzemí. Zde je původní dlažba, nazvaná Litostrotos (Tedy Pilát uslyšev tu řeč, vyvedl ven Ježíše, a sedl na soudné stolici na místě, kteréž slove Litostrotos, a Židovsky…

19. 10. 2008 16:22

čtvrtek 4. denNáš průvodce už je fit a jede s námi. Dnes máme celý den na Jeruzalém. Vyjíždíme časně, obloha je bez mráčku a tuším, že bude horko. A tuším správně. V ulicích Jeruzaléma je těsno. Lidé všech národností se proplétají mezi auty. Náš…

19. 10. 2008 11:03

středa 3. den Dnes si můžeme malinko přispat, vyjíždíme až v 8 hodin. Naším cílem je Jeruzalém. (hebrejsky Yeruschalayim -Město míru,arabsky El Kuds -Svaté místo) Silnice vede kolem hradeb které jsem viděla snad tisíckrát na různých pohlednicích a v…

18. 10. 2008 19:59
Rubrika: tož tak...... | Štítky: Galilea

úterý 2. den Po vydatné snídani nastupujeme do autobusu, který nás má odvézt na sever, do Galileje. Počasí je na rozdíl od včerejška, kdy bylo vysloveně zima, mnohem lepší. Vyjasňuje se, a občas zasvitne i sluníčko. Protože nám onemocněl průvodce,…

18. 10. 2008 12:58
Rubrika: tož tak......

Do Izraele jsem se chtěla podívat už dávno. Byl to můj sen – chodit po místech, kudy kráčel Ježíš. Vidět na vlastní oči všechna ta místa, o kterých si čtu v Bibli. Dlouhá léta však tato cesta pro byla mě finančně dostupná asi tak, jako cesta na…

25. 9. 2008 9:23
Rubrika: křesťanství

Pohled do minulosti lidstva není radostný. Příliš často byla nejen světská, ale i církevní moc využívána k osobnímu prospěchu jednotlivců a privilegovaných skupin. Příliš často byly ve jménu Božím páchány zločiny proti lidskosti. I to je důvod, proč…

23. 9. 2008 13:04
Rubrika: tož tak......

bez ambicí je složená, roky v šuplíku vložená, teď líbit se chce, tak co s tím? Na signálech jí zveřejním…. Ta půlnoc voní mrazem a dálkou příštích cest, zvolna se snáší na zem, tříšť neonových hvězd,perlivým vínem v sklenkách vítáme Nový rok – před…

20. 9. 2008 15:43
Rubrika: křesťanství

Iz. 6, 9-13 : Jdi a řekni tomuto lidu: »Poslouchejte a poslouchejte, nic nepochopíte, dívejte se, dívejte, nic nepoznáte. Srdce toho lidu obal tukem, zacpi mu uši, zalep mu oči, aby očima neviděl, ušima neslyšel, srdcem nepochopil, neobrátil se a…

6. 9. 2008 18:03

V roce 597 př. Kr, 10 let před tím, než byl vypálen Jeruzalémský chrám, se Judský král Jojákim podrobil Nabúkadnesarovi, mocnému panovníkovi rozpínavé a agresívní Babylonie. Byly odvezeny všechny poklady a chrámové zato. Aby si král pojistil…

1. 9. 2008 17:56

Co vlastně znamená víra v širším smyslu slova? Je to krok za hranice obvyklých a zažitých pořádků, schopnost novou myšlenku přijmout, uvěřit v ní a realizovat ji.. Myslím si, že víra je v našem životě mnohem důležitější, než si sami uvědomujeme.…